ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Протокол засідання № 6 3 квітня 2013 року 15 год. 00 хв. м. Київ, вул. Садова, 3 а, к. 416 Голова Комітету Жванія Д.В. Секретар Комітету Князевич Р.П. Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кацуба В.М., Пехов В.А., Федорук М.Т. Відсутні:. Буховець О.Ю., Кличко В.В. Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Федоренко Ю.В., Шкуріна Л.Б., старший консультант Маковський О.А. Запрошені: Дзоз В.О. – народний депутат України; Сех І.І. – народний депутат України; Махніцький О.І. – народний депутат України; Бабич А.О. – начальник юридичного управління Апарату виконавчого органу Київської міської ради (КМДА); Верес Л.І. – заступник начальника юридичного управління Апарату виконавчого органу Київської міської ради (КМДА); Бурий О.В. – начальник управління правового забезпечення та взаємодії з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні; Попов І.В. – перший заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби; Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України; Пітцик М.В. – виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”; Кравченко В.В. – директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”; Андрійчук Ю.М. – голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”; Бережницький Я.В. – заступник завідувача відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України; Тимкович Б.Р. – головний спеціаліст відділу експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України; Степанян Г.С. – головний спеціаліст відділу з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України; Матвієнко А.С. – президента Благодійного фонду “Україна інкогніта”, народний депутат України 1,3,4,5 та 6 скликань Верховної Ради України. ПОРЯДОК ДЕННИЙ 1. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України від 20.03.2013 р. з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132. 2. Про пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування до Орієнтовного плану міжнародних обмінів Верховної Ради України на 2013 рік щодо закордонних візитів представників комітетів Верхової Ради України та прийому делегацій комітетів іноземних національних парламентів в Україні. 3. Про проект Постанови про встановлення мораторію на прийняття нових законів або внесення змін та доповнень до чинних законів, та інших нормативно-правових актів, які звужують зміст та обсяг повноважень органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2058, н.д. І.Сех, О.Панькевич, О.Кайда, О.Сич). 4. Про проект Закону про порядок імпічменту Президента України (реєстр. № 2220, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). 5. Про проект Закону про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 2221, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). 6. Про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. № 1030, друге читання). 7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо об`єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) (реєстр. № 1032, н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов). 8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 1032-1, н.д. А.Павловський, Ю.Одарченко, В.Бондаренко, В.Ар’єв, О.Бригинець, Ю.Стець, Д.Андрієвський). 9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві) (реєстр. № 1032-2, н.д. В.Кириленко, К.Ляпіна). 10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо порядку утворення районних рад) (реєстр. № 1032-3, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко). 11. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання статусу державного службовця медичним та педагогічним працівникам) (реєстр. № 1019, н.д. С.Міщенко). 12. Про проект Закону про відкликання народного депутата України (реєстр. № 1012, н.д. С.Міщенко). 13. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2244, н.д. В.Дзоз). 14. Кадрове питання. 15. Різне. *** СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього. Голова Комітету Д.Жванія запропонував виключити з проекту порядку денного засідання Комітету питання про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. № 1030, друге читання), оскільки 2 квітня 2013 року парламент даний проект Постанови не прийняв. Пропозицію підтримано. Голова Комітету Д.Жванія запропонував включити до проекту порядку денного засідання Комітету питання про позаштатного консультанта Комітету. Пропозицію підтримано. Голова Комітету Д.Жванія запропонував включити до проекту порядку денного засідання Комітету питання про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 1034, н.д. В.Яворівський). При цьому він нагадав, що 6 березня 2013 року Комітет розглянув вказаний проект Постанови та рекомендував за результатами розгляду в першому читанні його відхилити. Однак 20 березня 2013 року народний депутат України В.Яворівський подав на заміну доопрацьований, як вказано у документах, проект Постанови ідентичного змісту. Д.Жванія запропонував розглянути даний проект. Пропозицію підтримано. Голова Комітету Д.Жванія поінформував присутніх про звернення депутатів окремих місцевих рад, представників територіальних громад та представників ЗМІ про те, що в деяких місцевих радах припинено повноваження сільських, селищних, міських голів, та наголошується на тому, що Верховна Рада України протягом тривалого періоду не ухвалює рішень щодо призначення позачергових виборів відповідних голів. У зв’язку з цим Комітет змушений висловити припущення, що секретарі окремих сільських, селищних, міських рад ігнорують свої обов’язки в частині направлення до Верховної Ради України клопотання про призначення позачергових виборів у разі дострокового припинення повноважень голови, чим порушуються норми Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (частина третя статті 42). Враховуючи дані обставини, Голова Комітету надав протокольне доручення секретаріату Комітету підготувати проект звернення до голів обласних державних адміністрацій та обласних рад з проханням здійснити аналіз та надіслати до Комітету інформацію щодо сільських, селищних, міських рад, в яких на сьогодні за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів. Пропозицію підтримано. Секретар Комітету Р.Князевич запропонував включити до проекту порядку денного засідання Комітету питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та проект Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів України (реєстр. № 2617, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок, О.Турчинов, О.Абдуллін, Д.Андрієвський, М.Томенко, А.Павловський, Я.Федорчук, М.Мартиненко та інші), поданий 22 березня 2013 року. Пропозицію підтримано. Заступник Голови Комітету О.Сиротюк поінформував присутніх про звернення Тернопільської обласної ради про ситуацію, що склалася у раді. О.Сиротюк коротко виклав суть проблеми. Тернопільська обласна виборча комісія не прийняла рішення щодо заміщення депутатів Тернопільської обласної ради замість тих, які були обрані до інших місцевих рад, ще у травні 2011 року. В результаті бездіяльності обласної виборчої комісії, як йдеться у зверненні, відбувається системне порушення конституційних прав громадян на їх волевиявлення, а 19 депутатів обласної ради досі не набули відповідних повноважень, як того вимагає законодавство. Зазначені обставини навіть стали предметом обговорення на засіданні Європейського парламенту у Страсбурзі 13 березня 2013 року. Він також вказав, що Тернопільська обласна рада, зі свого боку, неодноразово зверталася до голови Тернопільської обласної виборчої комісії С.Іщенка з проханням прийняти рішення про заміщення депутатів обласної ради замість тих, повноваження яких достроково було припинено, а також і до Центральної виборчої комісії з проханням достроково припинити повноваження усього складу Тернопільської обласної виборчої комісії та визнати обраними нових депутатів Тернопільської обласної ради. Зважаючи на нагальність розгляду даного питання та суспільний резонанс навколо нього, Голова Комітету Д.Жванія запропонував доручити підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян і Управлінню по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вивчити матеріали звернення та про результати їх розгляду доповісти на наступному засіданні Комітету. Пропозицію підтримано. Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття питань порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань: 1. Про позаштатного консультанта Комітету. 2. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України від 20.03.2013 р. з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132. 3. Про пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування до Орієнтовного плану міжнародних обмінів Верховної Ради України на 2013 рік щодо закордонних візитів представників комітетів Верхової Ради України та прийому делегацій комітетів іноземних національних парламентів в Україні. 4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2244, н.д. В.Дзоз). 5. Про проект Закону про порядок імпічменту Президента України (реєстр. № 2220, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). 6. Про проект Закону про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 2221, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). 7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо об`єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) (реєстр. № 1032, н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов). 8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 1032-1, н.д. А.Павловський, Ю.Одарченко, В.Бондаренко, В.Ар’єв, О.Бригинець, Ю.Стець, Д.Андрієвський). 9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві) (реєстр. № 1032-2, н.д. В.Кириленко, К.Ляпіна). 10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо порядку утворення районних рад) (реєстр. № 1032-3, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко). 11. Про проект Постанови про встановлення мораторію на прийняття нових законів або внесення змін та доповнень до чинних законів, та інших нормативно-правових актів, які звужують зміст та обсяг повноважень органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2058, н.д. І.Сех, О.Панькевич, О.Кайда, О.Сич). 12. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання статусу державного службовця медичним та педагогічним працівникам) (реєстр. № 1019, н.д. С.Міщенко). 13. Про проект Закону про відкликання народного депутата України (реєстр. № 1012, н.д. С.Міщенко). 14. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 1034, н.д. В.Яворівський). 15. Про відповідальність Кабінету Міністрів України та проект Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів України (реєстр. № 2617, А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок, О.Турчинов, О.Абдуллін, Д.Андрієвський, М.Томенко, А.Павловський, Я.Федорчук, М.Мартиненко та інші). 16. Кадрове питання. УХВАЛИЛИ: 1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 1. СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про позаштатного консультанта Комітету. Доповідач поінформував членів Комітету про Положення про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 року №701, запропонував поставити запитання кандидату та ознайомитись із його біографічною довідкою. Голова Комітету вказав, що підготовлено проект рішення Комітету щодо підтримки кандидатури Матвієнка Анатолія Сергійовича на посаду позаштатного консультанта Комітету та запропонував перейти до обговорення кандидатури. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. Підтримати пропозицію Голови Комітету Д.Жванії щодо кандидатури Матвієнка Анатолія Сергійовича, президента Благодійного фонду “Україна інкогніта”, народного депутата України 1,3,4,5 та 6 скликань Верховної Ради України на позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати відповідне подання від Комітету Керівнику Апарату Верховної Ради України. 2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на cекретаря Комітету Р.Князевича. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 2. СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України від 20.03.2013 р. з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132. Голова Комітету Д.Жванія зазначив, що на 4 квітня 2013 року до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України включено питання про призначення позачергових місцевих виборів з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132, якими пропонується призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних, міських голів на неділю 2 червня 2013 року. Керуючись вимогами Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, згідно з частиною першою статті 15 якого передбачено, що позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів, пропонується змінити дату проведення позачергових місцевих виборів, запропоновану у даних проектах постанов, з “2 червня 2013 року” на “16 червня 2013 року”. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів (реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132) змінити дату проведення позачергових місцевих виборів, запропоновану у цих проектах постанов, з “2 червня 2013 року” на “16 червня 2013 року”. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 3. СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування до Орієнтовного плану міжнародних обмінів Верховної Ради України на 2013 рік щодо закордонних візитів представників комітетів Верхової Ради України та прийому делегацій комітетів іноземних національних парламентів в Україні. Доповідач ознайомив присутніх із Розпорядженням Голови Верховної Ради України В.Рибака від 14 січня 2013 року № 456 щодо Орієнтовного плану міжнародних обмінів Верховної Ради України на 2013 рік, розділами 3-4 "Закордонні візити представників комітетів Верховної Ради України та прийоми делегацій комітетів іноземних національних парламентів в Україні" якого передбачено здійснення протягом 2013 року року 5 візитів делегацій комітетів Верховної Ради України за кордон та 5 прийомів іноземних делегацій в Україні. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. Присутні народні депутати висловили низку пропозицій стосовно адресності візитів та за наслідками розгляду питання дійшли узгодженої точки зору щодо можливості здійснення візиту делегації Комітету до Парламенту (риксдагу) Королівства Швеції для ознайомлення з досвідом проведення адміністративно-територіальної реформи, нормативно-правового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, їх співпраці та взаємодії, роботи органів самоорганізації населення, використання форм безпосередньої демократії при вирішенні питань місцевого та загальнодержавного значення тощо. Оскільки пріоритетність візитів (прийомів) відповідно до вищевказаного Розпорядження визначається Комітетом у закордонних справах, секретар Комітету Р.Князевич запропонував звернутися до цього Комітету з проханням при плануванні візитів комітетів Верховної Ради України на 2013 рік передбачити можливість візиту делегації Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування до Королівства Швеції. Голова Комітету також запропонував звернутися до посольства Королівства Швеції для вирішення комплексу питань, пов’язаних зі здійсненням вищезгаданого візиту, а також можливого прийому делегації шведських парламентарів. Присутні члени Комітету висловили одноголосну підтримку вищевказаних пропозицій. Пропозиції підтримано. 4. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2244, н.д. В.Дзоз). Доповідач зазначив, що даний законопроект, за визначенням автора, спрямований на створення належних умов для здобуття якісної дошкільної та загальної середньої освіти. Він ознайомив присутніх з основними положеннями внесеного документу та висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо нього, яким пропонується за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. При цьому Головне управління серед низки інших зауважень звертає увагу на відсутність фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій щодо покриття витрат державного бюджету, що вимагається у частині третій статті 91 Регламенту Верховної Ради України. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Дзоз, В.Кравченко, М.Пітцик. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко зазначив, що чинною редакцією підпункту 4 пункту “а” статті 32 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” органи місцевого самоврядування вже наділені повноваженнями із “забезпечення регулярного безкоштовного підвезення до місця навчання і додому школярів”. Ця норма стосується всіх школярів незалежно від місця їх проживання чи навчання. Запропоноване авторами уточнення обмежить права та інтереси інших учнів, оскільки сьогодні у багатьох містах організовано їх підвезення до шкільних закладів. Крім того, вищенаведені повноваження є власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, тому не може бути підтримане положення щодо визначення порядку підвезення дітей та педагогічних працівників та компенсація витрат педагогічним працівникам на проїзд до місця роботи і додому Кабінетом Міністрів України. На думку Асоціації, не можна погодитися із твердженням, що запропоновані зміни не потребуватимуть додаткових витрат із державного і місцевого бюджетів, враховуючи надзвичайну обмеженість фінансових ресурсів, які є у розпорядженні місцевих рад. Після тривалої дискусії та всебічного, аргументованого обговорення з детальним з’ясуванням цілої низки проблемних питань, народні депутати України - члени Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності повернути даний законопроект суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2244), за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України голову підкомітету з питань місцевого самоврядування - народного депутата України Є.Карташова. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. 5. СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету О.Сиротюка про проект Закону про порядок імпічменту Президента України (реєстр. № 2220, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). Доповідач ознайомив присутніх із метою та основними положення поданого законопроекту. Під час обговорення питання члени Комітету звернули увагу на висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України щодо нього. Головне управління, наводячи низку зауважень, вважає, що законопроект з реєстр. № 2220 за результатами розгляду в першому читанні доцільно відхилити. Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, ґрунтуючись на схожій аргументації, зазначає, що законопроект оформлений без дотримання вимог Регламенту Верховної Ради України. Керуючись частинами першою та третьою статті 93 Регламенту Верховної Ради України, Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України прийняв рішення рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відповідно до частини першої статті 94 Регламенту Верховної Ради України звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицію про повернення зазначеного законопроекту суб'єктам права законодавчої ініціативи. О.Сиротюк поінформував членів Комітету про обговорення даного питання на засіданні підкомітету з питань органів виконавчої влади, за наслідками якого Комітету пропонується підтримати прийняття законопроекту з реєстр.№2220 за результатами розгляду у першому читанні за основу. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. У ході розгляду питання народними депутатами України висловлювалися різні точки зору щодо законопроекту, які полягали в наведенні аргументації щодо його підтримки або ж відхилення. З однієї сторони вказувалося, що логіка авторів є цілком прийнятною і дійсно необхідно створити належну нормативну основу, яка забезпечить можливості для реалізації конституційних повноважень Верховної Ради України, що передбачають усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту). З іншої сторони пропонувалося погодитися, загалом, як з аргументацією Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, так і Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України і чітко вказати, що процедура розгляду питання про усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту) є виключно парламентською процедурою і має встановлюватися лише Регламентом Верховної Ради України. Такий підхід не порушуватиме систему законодавства України, її впорядкованість відповідно до Конституції України, не розпорошуватиме суто регламентні норми по інших законах. При цьому підкреслювалося, що подібною логікою керувався свого часу Конституційний Суд України, приймаючи Рішення від 22.05.2008 № 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України), спрямоване на з’ясування відповідності конституційним приписам рішень Верховної Ради України у Законі України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" змінити, призупинити, скасувати норми більш ніж 100 чинних законів України. Єдиний орган конституційною юрисдикції дійшов висновку про те, що "Конституція України у статті 92 визначила сфери, зокрема бюджетну, які мають врегульовуватися виключно законом. Закон про Держбюджет є основним фінансовим документом держави. Через своє спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя. У разі необхідності зупинення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх не чинними мають використовуватися окремі закони". Аналогічну позицію, на думку більшості членів Комітету, слід застосовувати і до всього кола питань, які повинні регулюватися лише Регламентом Верховної Ради України та не робити штучних винятків. У тому числі і для унормування процедури розгляду питання про усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту). Разом із тим, вищенаведені доводи абсолютно не виключають необхідності вдосконалення норм, що врегульовують комплекс питань, пов’язаних з реалізацією Верховною Радою України свого повноваження щодо усунення Президента України із займаного поста в порядку імпічменту. Однак таке вдосконалення суб’єктам права законодавчої ініціативи варто було б робити не внесенням нового законопроекту і роздробленням та розпорошенням регламентних норм, а шляхом подання необхідних змін якраз до Регламенту Верховної Ради України та подальшого опрацювання проекту Закону України про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України (реєстр. № 0938 від 12.12.2012), який залишився від попереднього складу парламенту і який розроблено представниками всіх депутатських фракцій Верховної Ради України шостого скликання. Після тривалої дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням цілої низки проблемних питань, народні депутати України - члени Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності за наслідками розгляду в першому читанні даний законопроект відхилити. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про порядок імпічменту Президента України (реєстр. № 2220), поданий народними депутатами України А.Яценюком, В.Кличком, О.Тягнибоком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити. 2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду зазначеного питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Проти» – 7 народних депутатів України. Рішення прийнято. 6. СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету О.Сиротюка про проект Закону про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 2221, н.д. А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок). Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується скасувати або обмежити, за визначенням його авторів, невиправдані пільги та привілеї, встановлені Президенту України, народним депутатам України та членам Кабінету Міністрів України. Він ознайомив присутніх із основними положеннями поданого законопроекту, висновками Головного науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України та Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України щодо нього, в яких наводиться низка зауважень як концептуального, так і техніко-юридичного характеру. При цьому узагальнюючий висновок Головного управління зводиться до доцільності відхилення законопроекту за результатами розгляду у першому читанні. О.Сиротюк поінформував членів Комітету про обговорення даного питання на засіданні підкомітету з питань органів виконавчої влади, за наслідками якого Комітету пропонується підтримати прийняття законопроекту з реєстр. №2221 за основу за результатами розгляду у першому читанні. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. Більшість членів Комітету, загалом підтримуючи ідею скорочення необґрунтованих пільг щодо певних посадових осіб, висловилися щодо відхилення даного законопроекту, погоджуючись в основному з доводами Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 2221 від 07.02.2013), поданий народними депутатами України А.Яценюком, В.Кличком, О.Тягибоком відхилити. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову Комітету Д.Жванію. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Не брали участі у голосуванні» – 7 народних депутатів України. Рішення прийнято. 7. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто - герой Київ" (щодо об’єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) (реєстр. № 1032, н.д. В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов). Доповідач зазначив, що метою законопроекту, як вказують його автори, є приведення положень Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” до вимог Конституції України та Рішення Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 р. № - рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві). Він підкреслив, що у частині другій статті 10-1 Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” пропонується записати, що Київський міський голова призначається головою Київської міської державної адміністрації Президентом України. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко, М.Пітцик. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко повідомив, що фахівці Асоціації підтримують прийняття законопроекту з реєстр. № 1032 за основу за результатами його розгляду в першому читанні. Є.Карташов ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке наводить значну низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу. Також доповідач запропонував народним депутатам України розглянути проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування, у якому пропонується підтримати законодавчу ініціативу. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” (щодо об‘єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) (реєстр. № 1032) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримався» – 1 народний депутат України. Рішення прийнято. 8. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. №1032-1, н.д. А.Павловський, Ю.Одарченко, В.Бондаренко, В.Ар’єв, О.Бригинець, Ю.Стець, Д.Андрієвський). Доповідач зазначив, що метою законопроекту, як вказують його автори, є відновлення традиційного порядку управління містом – міський голова очолює Київську міську державну адміністрацію. При цьому пропонується вилучити із чинного Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” статтю 10-1, в якій йдеться про те, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві, а також про призначення Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України. Є.Карташов ознайомив членів Комітету із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке наводить значну низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві та звертає увагу, що положення Закону, до якого пропонуються зміни, мають численні змістовні недоліки, існування яких негативно впливає на організацію і функціонування публічної влади у столиці. Головне управління вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Крім цього, комітети з питань правової політики та з питань бюджету у своїх висновках відзначають відповідно, що законопроект суперечить положенням Конституції України та матиме вплив на бюджетні видатки. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко, М.Пітцик. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко повідомив, що фахівці Асоціації пропонують за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект з реєстр. № 1032-1 суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Після завершення дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням низки проблемних питань, більшість народних депутатів України - членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності відхилення даного законопроекту за наслідками розгляду в першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України місто - герой-Київ” (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 1032-1) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утрималися» – 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 9. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України – місто-герой Київ" (щодо відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві) (реєстр. №1032-2, н.д. В.Кириленко, К.Ляпіна). Доповідач зазначив, що метою законопроекту, як вказують його автори, є відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві та поновлення діяльності районних у місті Києві рад, а також обов’язкове призначення на посаду Голови Київської міської державної адміністрації особи, яка обрана киянами Київським міським головою. Найближчі вибори до районних у місті Києві рад пропонується провести одночасно з найближчими виборами Київської міської ради. При цьому законопроект передбачає існування у районах міста Києва районних рад без будь-яких попередніх умов, рішень Київської міської ради чи місцевого референдуму. Є.Карташов ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке зазначає, що законодавчі пропозиції щодо поновлення у районах міста Києва демократичних форм управління суспільними справами не викликають заперечень, однак, запропонований у проекті механізм відновлення у системі місцевого самоврядування районних у місті Києві рад та їх виконавчих органів має деякі недоліки. Також наукові експерти висловлюють низку зауважень до тих чи інших положень законопроекту та вважають, що за результатами розгляду на пленарному засіданні законопроект доцільно повернути на доопрацювання. Крім цього, висновки до законопроекту надали парламентські комітети. Так, Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України зазначає, що реалізація поданого законопроекту, у разі його прийняття, може призвести до зміни показників державного та місцевого бюджетів. Комітет з питань бюджету вказує, що законопроект матиме вплив на показники бюджету (призведе до збільшення видатків державного та місцевих бюджетів). Авторами законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування, що не відповідає вимогам Бюджетного кодексу України (частина перша статті 27) та Регламенту Верховної Ради України (частина третя статті 91). В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко ознайомив присутніх із висновком фахівців Асоціації, в якому надається низка пропозицій щодо уточнення статусу районних у місті Києві державних адміністрацій та пропонується за результатами розгляду у першому читанні повернути даний законопроект на доопрацювання суб‘єкту права законодавчої ініціативи. Після завершення дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням низки проблемних питань, більшість народних депутатів України - членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності відхилення даного законопроекту за наслідками розгляду в першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України місто - герой-Київ” (щодо відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві) (реєстр. № 1032-2) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утрималися» – 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 10. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" (щодо порядку утворення районних рад) (реєстр. № 1032-3, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко). Доповідач зазначив, що метою законопроекту, як вказують його автори, є удосконалення існуючого правового статусу місцевого самоврядування у місті Києві шляхом надання територіальній громаді міста Києва права приймати рішення про утворення (неутворення) районних у місті рад, а також закріплення порядку прийняття такого рішення (проведення місцевого референдуму та суб’єктів його ініціювання, граничних строків для прийняття рішення про утворення (неутворення) районних у місті рад). Також пропонується змінити чинні норми, що регулюють призначення на посади керівників районного рівня у місті Києві за умов утворення чи неутворення районних рад. Є.Карташов ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке наводить низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві, а також конкретні зауваження до тих чи інших положень законопроекту та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити. Також він поінформував, що Комітет з питань бюджету дійшов висновку про вплив законопроекту на показники бюджету (призведе до збільшення видатків місцевого бюджету). При цьому авторами законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування, що не відповідає вимогам Бюджетного кодексу України (частина перша статті 27) та Регламенту Верховної Ради України (частина третя статті 91). В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко ознайомив присутніх із висновком фахівців Асоціації, в якому пропонується за результатами розгляду в першому читанні даний законопроект відхилити. Після завершення дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням низки проблемних питань, більшість народних депутатів України - членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності відхилення даного законопроекту за результатами розгляду в першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України місто – герой-Київ” (реєстр. № 1032-3) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити. 2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утрималися» – 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 11. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Постанови про встановлення мораторію на прийняття нових законів або внесення змін та доповнень до чинних законів, та інших нормативно-правових актів, які звужують зміст та обсяг повноважень органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2058, н.д. І.Сех, О.Панькевич, О.Кайда, О.Сич). Доповідач зазначив, що даний проект, як вказують його автори, розроблено з метою встановлення гарантій збереження і розвитку прав та повноважень органів місцевого самоврядування, їх здатності приймати рішення у межах відповідних повноважень та адекватної відповідальності за прийняті рішення, що стимулюватиме розробку та впровадження в життя сучасної системи законодавства про місцеве самоврядування як автономного і ефективного інституту публічної влади на первинному, субрегіональному і регіональному територіальних рівнях організації управління суспільними процесами. Є.Карташов також повідомив, що Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку від 30 січня 2013 року зауважив, що питання недопущення прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів та інших нормативно-правових актів не можна регулювати постановами Верховної Ради України. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, І.Сех, В.Кравченко, М.Пітцик. Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко зазначив, що Асоціація підтримує поданий проект та вважає за необхідне доповнити його реальними механізмами забезпечення виконання пропонованих положень. А.Близнюк запропонував за результатами розгляду у першому читанні повернути проект Постанови суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Після завершення дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням низки проблемних питань, більшість народних депутатів України - членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності повернення проекту Постанови суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання за результатами розгляду у першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про встановлення мораторію на прийняття нових законів або внесення змін та доповнень до чинних законів, та інших нормативно-правових актів, які звужують зміст та обсяг повноважень органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2058) за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. 2. Доручити виступити зі співдоповіддю з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Сиротюку. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утрималися» – 6 народних депутатів України. Рішення прийнято. 12. СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету О.Сиротюка про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання статусу державного службовця медичним та педагогічним працівникам) (реєстр. № 1019, н.д. С.Міщенко). Доповідач зазначив, що даний законопроект, за визначенням автора, внесений з метою підвищення матеріального та соціального забезпечення вказаних категорій працівників. Він ознайомив присутніх з основними положеннями поданого документу, висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та окремих парламентських комітетів щодо нього. Так, Головне управління вважає за доцільне відхилити даний законопроект за результатами розгляду у першому читанні. Комітет з питань правової політики вважає, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України, проте зауважує, що Міністерство юстиції України не підтримує цю законодавчу пропозицію. Комітети з питань бюджету та з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своїх висновках зазначають, що реалізація законопроекту вимагатиме витрат з Державного бюджету України, у зв’язку з чим звертають увагу на відсутність фінансово-економічного обґрунтування до законопроекту, що не відповідає вимогам частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України. Крім того вказано, що за розрахунками Міністерства фінансів України орієнтовна потреба у додаткових виплатах на оплату праці відповідних категорій працівників складе понад 60 млрд. грн., а на їх пенсійне забезпечення – понад 20 млрд. грн. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. У ході обговорення відзначалося, що аналогічні за суттю законопроекти неодноразово вносилися на розгляд Верховної Ради України (як п’ятого, так і шостого скликання), проте жодного разу не набирали під час голосування необхідної кількості голосів навіть для прийняття їх за основу. Народні депутати України – члени Комітету, підтримуючи, загалом, необхідність підвищення професійного престижу, посилення соціальних гарантій стосовно зазначених категорій працівників і зрівняння їх з державними службовцями в питаннях оплати й стимулювання праці, пенсійного забезпечення тощо, навели низку зауважень щодо запропонованого у законопроекті способу вирішення відповідних проблем. Також підкреслювалося, що з 1 січня 2014 набиратиме чинності Закон України «Про державну службу» № 4050-VI від 17.11.2011, положення якого принципово суперечать положенням законопроекту, що пропонується для розгляду. Після завершення дискусії та всебічного обговорення з детальним з’ясуванням проблемних питань, більшість народних депутатів України – членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності відхилення законопроекту з реєстр.№1019 за наслідками розгляду в першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання статусу державного службовця медичним та педагогічним працівникам) (реєстр. № 1019 від 12.12.2012), внесений народним депутатом України С.Міщенком, за результатами розгляду у першому читанні відхилити. 2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Заступнику Голови Комітету О.Сиротюку. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утрималися» – 2 народних депутати України. Рішення прийнято. 13. СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про відкликання народного депутата України (реєстр. № 1012, н.д. С.Міщенко). Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується врегулювати підстави і порядок відкликання виборцями народного депутата України та внести окремі зміни, пов’язані із запровадженням інституту відкликання, до Закону України «Про статус народного депутата України». Він ознайомив присутніх з основними положеннями внесеного документу, висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, окремих парламентських комітетів та інших органів щодо нього. Так, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України рекомендує за результатами розгляду в першому читанні даний законопроект відхилити. Комітет з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, зазначає, що відповідно до пункту 1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про відкликання народного депутата України» (реєстр.№1012), суперечить положенням Конституції України, що є підставою для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України. Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку зазначив, що даний законопроект може бути підтриманий за умови внесення відповідних змін до Конституції України. Також ініціатору законопроекту пропонується внести зміни до Закону України «Про статус народного депутата України» № 2328 – III від 22.03.2001 (ВВР, 2001, № 42, ст. 212), а не його попередньої редакції 1993 року. Комітет з питань бюджету у висновку до законопроекту висловив ряд зауважень до нього, зокрема, що згаданий законопроект суперечить статті 95 Конституції України, статті 27 Бюджетного кодексу України та внесений з порушенням вимог пункту 3 частини другої статті 91 Регламенту Верховної Ради України (відсутнє фінансово - економічне обґрунтування проекту закону). Також законопроект має вплив на показники бюджету, що призведе до додаткових видатків з Державного бюджету України обсяг яких неможливо спрогнозувати через невизначеність вихідних параметрів відповідно до зауважень Міністерства фінансів України. Вищий адміністративний суд України у своєму висновку зазначив, що не підтримує запропонований законопроект в цілому, а його прийняття як Закону суперечитиме ідеї впровадження судово-правової реформи в Україні та вибірково буде визначати судову юрисдикцію не спираючись на встановлений законодавством порядок юрисдикційності судових спорів. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. У ході обговорення законопроекту народні депутати України – члени Комітету не заперечували необхідності посилення політичної і правової відповідальності народних депутатів України. Разом із тим було висловлено низку зауважень до поданого документу та вказано на невідповідність приписам Конституції України окремих його положень, що унеможливлює підтримку законодавчої ініціативи. Після завершення всебічного обговорення з детальним з’ясуванням проблемних питань, більшість народних депутатів України – членів Комітету дійшли узгодженої позиції щодо необхідності відхилення законопроекту з реєстр.№1012 за наслідками його розгляду в першому читанні. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про відкликання народного депутата України» (реєстр. № 1012), поданий народним депутатом України С.Міщенком, за результатами розгляду законопроекту у першому читанні відхилити. 2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренку. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України. Рішення прийнято. 14. СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 1034, н.д. В.Яворівський). Доповідач поінформував, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Київського міського голови та депутатів Київської міської ради на неділю, наступну після спливу 60-денного строку з дня набрання чинності цією постановою, та провести їх у порядку, визначеному Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". Він звернув увагу членів Комітету, що доопрацьований автором варіант законопроекту насправді ідентичний раніше поданому за винятком окремих підписних реквізитів. Також Комітет вже визначався по суті даного питання і підтримав необхідність проведення у м. Києві саме чергових місцевих виборів, а не позачергових, як це пропонує народний депутат України В.Яворівський. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 1034), доопрацьований і поданий народним депутатом України В.Яворівським, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити. 2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 6 народних депутатів України. Рішення прийнято. 15. СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету О.Сиротюка щодо питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та проект Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів України (реєстр. №2617, А.Яценюк, В.Кличко, О.Тягнибок та інші). Доповідач окреслив суть питання та з огляду на його політико-правову складову запропонував Комітету визначитися з остаточним рішенням за наслідками обговорення і голосування. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України. У ході обговорення члени Комітету одноголосно погодилися з тим, що питання відповідальності Кабінету Міністрів України перед Верховною Радою України знаходиться у політико-правовій площині. Це обумовлено конституційним статусом вищого органу системи органів виконавчої влади, належністю посад членів Кабінету Міністрів України до політичних та характером їх солідарної відповідальності за діяльність уряду. Водночас частина членів Комітету виступила за прийняття проекту Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів України за основу та в цілому, погоджуючись з наведеною у ньому аргументацією. Однак більшість не підтримала такого підходу як за суттю мотивації ініціаторів порушення питання, так і за формою внесеного проекту акту. При цьому вказувалося, що народні депутати України мали б подавати саме проект резолюції Верховної Ради України, а не постанови. На користь цього свідчать численні норми Конституції України, Закону України "Про Кабінет Міністрів України", Регламенту Верховної Ради України. УХВАЛИЛИ: 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про відповідальність Кабінету Міністрів України (реєстр. № 2617 від 22.03.2013), поданий народними депутатами України А.Яценюком, В.Кличком, О.Тягнибоком та іншими відхилити. 2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду зазначеного питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Проти» – 6 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України. Рішення прийнято. 16. СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про призначення Г.Степаняна на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Завідувач ознайомила членів Комітету з інформацією стосовно вакантних посад у секретаріаті Комітету та внесла пропозицію щодо кандидатури головного спеціаліста відділу з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України Степаняна Гайка Самвеловича на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету як такого, що перебуває у кадровому резерві на дану посаду. Враховуючи вимоги Закону України “Про державну службу” та відповідно до частини четвертої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга запропонувала підтримати внесену пропозицію та звернутися з відповідним поданням до Голови Верховної Ради України. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Г.Степанян. УХВАЛИЛИ: 1. Підтримати пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо кандидатури Г.Степаняна на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. 2. Звернутися з поданням про призначення Степаняна Г.С. на вакантну посаду старшого консультанта секретаріату Комітету до Голови Верховної Ради України. ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно. Рішення прийнято. |
Протокол №6 від 03.04.13р.
Опубліковано 03 грудня 2014, о 14:32
Ще за розділом
03 грудня 2014 16:09
03 грудня 2014 14:38
03 грудня 2014 14:37
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:34
03 грудня 2014 14:33
03 грудня 2014 14:32
03 грудня 2014 14:30
03 грудня 2014 14:29